Steun het Zaans Museum!
Sponsoren en Partners
Word sponsor van het Zaans Museum en verbind je aan een ambitieus museum op een unieke plek; de Zaanse Schans.
Als sponsor steun je het Zaans Museum en geniet je zelf van voordelen. Zo is het mogelijk om ontvangsten voor stakeholders te organiseren of te netwerken met andere partners van het Zaans Museum.
Je kan je op verschillende niveaus aan ons verbinden: van hoofdsponsor tot sponsor van een bepaalde collectie, tentoonstelling, evenement of specifiek kunstwerk.
Meer informatie? Neem contact met ons op via een mail naar Marieke Verweij (Directeur), via m.verweij@zaansmuseum.nl.
Hieronder vind je een mooie opsomming van onze actuele sponsoren en begunstigers.
Schenken en nalaten
Met een schenking of nalatenschap lever je een essentiële bijdrage aan het Zaans Museum. Wetenschappelijk onderzoek, educatie, participatie en restauraties zijn onmisbaar voor het in optimale staat houden van het Zaanse erfgoed. Schenkingen en nalatenschappen – in elke bijdrage, groot of klein – zijn daarbij zeer welkom!
Het Zaans Museum is erkend als Culturele & Algemeen Nut Beogende Instelling en daarom volledig vrijgesteld van schenk- en erfbelasting.
Lees hier over andere mogelijkheden om te doneren.
Word Vriend!
De Vrienden leveren al jaren ondersteuning aan het Zaans Museum. Als Vriend steun je het Zaans Museum en heb je zelf mooie voordelen. Met de jaarlijkse donatie van minimaal € 32,50 zijn projecten gerealiseerd en objecten voor het museum aangekocht.
Lees hier meer over het Vriendenlidmaatschap.
Onze Sponsoren & Partners
De gemeente Zaanstad verstrekt een (exploitatie)subsidie aan het Zaans Museum, zodat het museum haar basistaken kan uitvoeren.
Vaste partner Verkade is onlosmakelijk verbonden met het Zaans Museum. Verkade sponsort het Zaans Museum onder meer met koekjes en chocolade. Daarnaast is Stichting behoud cultureel erfgoed Verkade zowel financieel als persoonlijk betrokken bij presentaties en activiteiten in het Zaans Museum
De aankoop van ‘De Voorzaan en de Westerhem’ van Claude Monet is met name mogelijk gemaakt dankzij steun van: Vereniging Rembrandt (mede dankzij haar BankGiro Loterij Aankoopfonds en haar Claude Monet Fonds).
De BankGiro Loterij is de oudste goede doelenloterij van Nederland. Tijdens het feestelijke ‘Goed Geld Gala’ van de bankGiro Loterij heeft het Zaans Museum in 2011 een financiële bijdrage van 500.000 euro ontvangen voor de herinrichting
Sinds 2009 is de Rabobank partner van het Zaans Museum. Zij steunen het museum met een bedrag dat volledig ten goede komt aan educatieve projecten van het Zaans Museum.
Het Zaans Museum heeft door het hele museum een gevarieerd assortiment op de vloer liggen van Forbo Flooring. Forbo is een van de bekendste Zaanse bedrijven en biedt een compleet assortiment vloerbedekkingen voor projecten en woningen. Hoogwaardige Marmoleum, vinyl en textiele vloerbedekkingen aangevuld met Coral schoonloopsystemen combineren functionaliteit, kleur en design.
Technische serviceorganisatie ERDI ontwikkelt, produceert, installeert en onderhoudt Erdi straatmeubilair, wegbebakening en verkeerstechnische producten als totaalconcept. Daarbij vormen de technische kennis van en de ervaring rond talrijke projecten de brede basis voor innovatieve en praktijkgerichte oplossingen.
Zeven keer per jaar organiseert Zaanse Ondernemers Sociëteit De Corner op donderdag om 17 uur een netwerkbijeenkomst voor haar leden en genodigden in het Zaans Museum. Kenmerkend voor deze bijeenkomsten zijn presentaties rond relevante actualiteiten, steeds wisselende sprekers, discussies met de zaal, en een heerlijk ‘hapje eten’ na afloop. Inhoud en gezelligheid staan centraal.
Duijn Bloem Voss is toonaangevend in juridische dienstverlening aan het midden- en kleinbedrijf. De gedachte van Duijn Bloem Voss over sponsoring is dat je samen meer bereikt dan alleen. Dit is de basis van veel opvattingen waarmee Duijn Bloem Voss zich onderscheidt van andere kantoren.
Zaans Museum is trotse partner van Marketing Zaanstreek.
Marketing Zaanstreek werkt continu – samen met gemeente en partners in de stad – aan een positiever imago voor de Zaanstreek, vooral in de Metropoolregio Amsterdam. Dat doet Marketing Zaanstreek door het verbeteren van de reputatie van de Zaanstreek als aantrekkelijke plek om te wonen, te bezoeken of een bedrijf te vestigen. Daarnaast verleidt ze mensen om in de Zaanstreek te komen wonen of de Zaanstreek te bezoeken.