Ode aan Nederland tentoonstelling Jimmy Nelson

Signeersessie & preview

Zaterdag 28 september 2024, 16:00 – 18:45 uur

Ontmoet Jimmy Nelson op zaterdag 28 september tijdens de signeersessie van zijn boek Between the sea and the sky. Tijdens de feestelijke middag krijg je een exclusieve preview van de tentoonstelling Ode aan Nederland en is er een verrassend programma.

Ticketverkoop voor dit event start binnenkort.

Jimmy Nelson Ode aan Nederland in het Zaans Museum
Ode aan Nederland tentoonstelling Jimmy Nelson

29 september 2024 t/m 24 januari 2025

Reizende tentoonstelling van Jimmy Nelson

Het Zaans Museum verwelkomt met trots de laatste etappe van de reizende tentoonstelling Ode aan Nederland van Jimmy Nelson. De fotograaf, bekend van zijn indrukwekkende weergaven van culturele tradities wereldwijd, heeft zijn lens nu gericht op Nederland.

Ode aan Nederland neemt bezoekers mee langs twintig Nederlandse gemeenschappen die hun streek- en klederdracht koesteren, waaronder de Zaanstreek.De foto’s laten zien hoe traditionele kleding liefdevol wordt bewaard en gedragen. Het biedt een eigentijds perspectief op het behoud van Nederlands cultureel erfgoed. Het is een oproep om meer oog te hebben voor eigen tradities. De tentoonstelling is gebaseerd op Nelson’s boek Between the Sea and the Sky.

Jimmy Nelson Zeeland Arnemuiden Ode aan Nederland

Blijf op de hoogte, meld je aan voor de nieuwsbrief