Rondleiding met Gids

Iedere eerste zondag van de maand vanaf april t/m november

Ontdek hét geheim van Holland in het meest mysterieuze gebied van Zaandam! Een gids laat de geschiedenis van Hembrug, het hart van de Stelling van Amsterdam, tot leven komen en vertelt je alles wat je nog niet wist over dit gebied.

Van april t/m november zijn er iedere eerste zondag van de maand rondleidingen. De rondleiding eindigt bij Artzaanstad met een kopje koffie of thee.

Duur: ca. 1,5/2 uur
Startpunt rondleiding: Hembrug Museum
Rondleiding: 11.00 – 12.30 uur
Kosten per persoon: €12,50 (Nederlandstalige gids) inclusief kopje koffie of thee

Het Hembrug Museum

Het Hembrug Museum vertelt het verhaal van de wapen- en munitiefabriek die vanaf het eind van de 19de eeuw tot 2003 op het Hembrugterrein in Zaandam gevestigd was. De monumentale gebouwen, objecten, foto’s, films, persoonlijke verhalen en documenten uit de Hembrugcollectie tonen de bijzondere geschiedenis van Hembrug als het militaire logistieke hart van de Stelling van Amsterdam. Het is de plek van bijna vergeten geheime gebeurtenissen, productieprocessen en persoonlijke verhalen.

Middels de collectiepresentatie van het Hembrug Museum maak je kennis met de bedrijfsgeschiedenis van de voormalige bedrijven op Hembrug die als onderdeel van het ministerie van Defensie een streng geheimhoudingsprotocol kenden. De collectiepresentatie is vormgeven in 2 voormalige transformatorhuisjes op het terrein.

Adres en Openingstijden

Hembrug Museum
Kanonnenloods 14
1505 RX Zaandam

info@hembrugmuseum.nl

Bekijk hier op welke manieren je het Hembrug Museum het beste kunt bereiken.

Het Hembrug Museum is gevestigd in twee transformatorhuisjes op het Hembrugterrein in Zaandam. Het is een openluchtpresentatie die dagelijks gratis is te bezichtigen.

Blijf op de hoogte, meld je aan voor de nieuwsbrief