Samenwerking Rabobank & Zaans Museum. Foto Pascal Fielmich

Rabobank Zaanstreek heeft op 1 november 2018 de samenwerking met het Zaans Museum verlengd. Daarmee blijft de Rabobank de educatieve programma’s van het museum de komende drie jaar ondersteunen. De Rabobank vindt het belangrijk dat leerlingen in het museum kennismaken met de rijke historie van de Zaanstreek.
De Rabobank is blij met de samenwerking. ‘Het Zaans Museum laat leerlingen op speelse wijze ontdekken hoe de Zaanse cultuur en geschiedenis van invloed is op hun eigen leven’, aldus Ariënne Kooter, directievoorzitter Rabobank Zaanstreek.

Het Zaans Museum gaat de steun van de Rabobank onder meer inzetten bij het ontwikkelen van een nieuw onderwijsprogramma voor leerlingen uit het basis- en voortgezet onderwijs: #MijnZaanstreek. Uitgangspunt voor dat programma is de vraag: ‘Wat betekent het voor jou om op te groeien in de Zaanstreek?’

Bij de ondertekening was groep 7/8 van OBS Het Palet uit Krommenie aanwezig. Daarna volgden de leerlingen het lesprogramma Verkade Experience. De leerlingen kropen in de huid van Verkade-medewerkers en ontdekten zo het unieke verhaal van de Zaanstreek: een bijzonder industrieel gebied, waar door de eeuwen heen veel bedrijven gevestigd waren (en zijn) die Nederland en ver daarbuiten bevoorraadde met uiteenlopende producten.

Meer informatie over de onderwijsprogramma’s van het Zaans Museum: www.zaansmuseum.nl/onderwijs

Meepraten?
Draag gerust bij!