Heropening

10-jarige Zaanse Tygo opent Zaans Museum met directeur Nikola Eltink

Bijna zes maanden was het Zaans Museum gesloten. De 10-jarige Tygo is vereerd dat hij de eerste bezoeker is, hij heeft de Verkade Experience het meest gemist. Voor directeur Nikola Eltink is het de eerste keer sinds haar start dat het museum geopend is. ‘Het is geweldig om eindelijk ons publiek te mogen ontmoeten en het museum met bezoekers te ervaren. Daar word ik heel gelukkig van.’

Door de ogen van Monet

De afgelopen maanden is er hard gewerkt in het Zaans Museum aan de vernieuwde expositie rondom het schilderij ‘De Voorzaan en de Westerhem’ van Claude Monet. Het is dit jaar 150 jaar geleden dat Monet de Zaanstreek bezocht. In deze presentatie staat Monet’s liefde voor de Zaanstreek centraal. Hij was gefascineerd door de weerspiegeling van de lucht in het water, onstuimige wolkenluchten, gekleurde huizen, draaiende molens, vele boten en wapperende zomerjurken. Laat je net als Monet betoveren door de schilderachtige kwaliteit van onze omgeving. Kinderen kunnen deze zomer met de Monet goodie-bag van het Zaans Museum leren schetsen als Monet. Trek er samen op uit in het Zaanse landschap.

Het reserveren van een online starttijd voor je bezoek aan het Zaans Museum is verplicht en kan via: www.zaansmuseum.nl/online-tickets

Czaar Peterhuisje en Hembrug Museum
Ook het Czaar Peterhuisje is vanaf vandaag weer geopend. Ook gaan de rondleidingen bij het Hembrug Museum op het Hembrugterrein weer van start.