Verkade reclameposter

Activiteiten tijdens voorjaarsvakantie in Zaanse musea

Tijdens de voorjaarsvakantie hoef je je geen moment te vervelen. In het Zaans Museum en het Czaar Peterhuisje volg je de leukste workshops met de hele familie! Maak je eigen reclameposter tijdens de workshop lino snijden of beschilder een Russisch vogelfluitje.

ZAANS MUSEUM
Maak je eigen reclameposter
Typisch Zaans is de linoleumfabriek van Forbo in Krommenie. Dit jaar bestaat Forbo 120 jaar. Net als veel andere fabrieken maakte Forbo vroeger reclame met prachtige zeefdrukken voor producten. In de voorjaarsvakantie ga je zelf aan de slag met linoleum. Snijd je eigen (reclame)ontwerp. Met verf en een drukpers maak je zo een prachtige print. Aanmelden is niet nodig.

Datum: Maandag 18 t/m vrijdag 22 februari, doorlopend tussen 12 en 16 uur
Leeftijd: Leuk voor de hele familie
Kosten: Entree Zaans Museum (gratis met Museumkaart) + €3

ZAANS MUSEUM
Koekenbakkers & lekkerbekken opgelet!
Heb jij altijd al in een koekjes- en chocoladefabriek willen werken? Kom deze voorjaarsvakantie naar de Verkade Experience. Kruip in de huid van een meisje van Verkade of fabrieksdirecteur. Doe de speurtocht en maak je zelf een wikkel voor jouw chocoladereep!

CZAAR PETERHUISJE
Beschilder een vogelfluitje
Als de vogels beginnen te fluiten komt de lente eraan. In het Czaar Peterhuisje schilder je deze vakantie houten vogelfluitjes. Een typisch Russisch symbool om de winter te verdrijven en als bescherming tegen boze geesten. Kunstenares Larissa vertelt je alles over de geschiedenis hiervan en over het gebruik van kleuren en ornamenten. Daarna ga je lekker zelf aan de slag met verf en kwast om een mooi exemplaar te maken. Een fluitje van een cent! Meld je aan via www.zaansmuseum.nl

Datum: woensdag 20 februari, om 11 uur, 13 uur en 15 uur